Reklamačný řád

platný od 1.7.2024
(dotčená část Obchodních podmínek upravující práva z odpovědnosti za vady)
 
7.1 Úvodní ustanovení k odpovědnosti za vady
7.1.1 V případě, že jste Podnikatelem zavazujeme se, že Vám Zboží dodáme v dohodnuté kvalitě, množství a bez vad.
7.1.2 V případě, že jste Spotřebitelem zavazujeme se, že Vám Zboží dodáme v souladu s obecnými požadavky dle § 617 Občianskeho zákonníka  a dohodnutými požadavky dle § 616 Občianskeho zákonníka prezentovanými vlastnostmi Vámi objednaného Zboží na Našem E-shopu nebo na Naších propagačních vztahu k dodávanému Zboží, a bez vad. Zboží nemusí být v souladu s obecnými požadavky podle § 617 Občianského zákonníka, pokud při uzavření Smlouvy jsme Vás s tím výslovně seznámili, že určitá vlastnost neodpovídá takovým všeobecným požadavkům a vy jste s tím výslovně a zvlášť souhlasili.
7.1.3 Prodané Zboží je v souladu s obecnými požadavky podle § 617 Občianskeho zákonníka pokud:
       a) je vhodné pro všechny účely, pro které se Zboží stejného druhu běžně používá s přihlédnutím zejména k právním předpisům, technickým normám nebo kodexům chování platným pro dotyčné odvětví, pokud technické normy nebyly vypracovány;
        b) odpovídá popisu a kvalitě vzorku nebo modelu, které jsme Vám zpřístupnili před uzavřením Smlouvy;
        c) je dodán s příslušenstvím, obalem a návody včetně návodu k montáži a instalaci, které můžete důvodně očekávat;
       d) je dodán v množství, kvalitě a s vlastnostmi včetně funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovat si při běžném používání svou funkčnost a výkonnost (životnost), jaké jsou běžné pro Zboží stejného druhu a jaké můžete důvodně očekávat vzhledem k povaze prodaného Zboží s přihlédnutím k jakémukoli našemu veřejnému prohlášení nebo veřejnému prohlášení jiné osoby ve stejném dodavatelském řetězci včetně výrobce, nebo jejich jménem, ​​a to zejména při propagaci Zboží nebo na jeho označení, přičemž za výrobce se považuje zhotovitel Zboží, dovozce Zboží na trhu Evropské unie ze třetí země nebo jiná osoba, která se označuje za výrobce tím, že na Zboží umístí své jméno, ochrannou známku nebo jiné rozlišující označení. Zodpovídáme za vady, které má Zboží při jeho dodání v rozsahu Našeho závazku uvedeného v čl. 7.1.1. nebo 7.1.2. těchto Podmínek.
7.1.5 Pokud jste Podnikatelem za vady Zboží neodpovídáme v následujících případech:
       7.1.5.1 pokud jste byli o existujících vadách poučen nebo jste o vadách museli vědět na základě okolností uzavření Smlouvy a tyto vady nejsou v rozporu s dohodnutými vlastnostmi Zboží;
        7.1.5.2. pokud vady Zboží vznikly poté, co jste Zboží převzali, za předpokladu, že vady nevznikly porušením Našich povinností nebo jste si měli Zboží možnost převzít dle čl. 3. 6. těchto Podmínek a bez právního důvodu jste převzetí Zboží odmítli nebo jste Zboží nepřevzali;
        7.1.5.3. pokud jste zjevné vady Zboží nevytkli včas podle čl. 7.3.1. těchto Podmínek;
        7.1.5.4. pokud jste skryté vady Zboží nevytkli včas podle čl. 7.3.2. těchto Podmínek;  
        7.1.5.5. při použitém Zboží neodpovídáme za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U Zboží prodávaného za nižší cenu neodpovídáme za vady, pro které byla sjednána nižší cena.
7.1.6. Pokud jste Spotřebitelem za vady a vlastnosti Zboží neodpovídáme v případech pokud:
       7.1.6.1. jste vady Zboží nevytkli včas ve lhůtě uvedené v bodě 7.4.1. těchto Podmínek
       7.1.6.2. vlastnosti Zboží neodpovídají všeobecným požadavkům podle § 617 občanského zákoníku, přičemž jste byli námi o této skutečnosti jasně písemně poučeni a zvlášť jste vyjádřili výslovný písemný souhlas s uvedeným nesouladem; jde o smlouvu na koupi Zboží s digitálními prvky nebo na smlouvu o poskytnutí digitálního plnění
       7.1.6.3. a vady Zboží vznikly v důsledku nesprávné instalace nebo nenainstalování potřebných aktualizací, pokud jsme Vám zajistili dodání takových aktualizací, informovali Vás o jejich dostupnosti a důsledcích pro případ, že si je nenainstalujete;
      7.1.6.4.a nenainstalování nebo nesprávná instalace potřebných aktualizací v důsledku, které vznikly vady na Zboží, nebyla způsobena nedostatky v Námi poskytnutém návodu k jejich instalaci;
7.1.7 Všeobecná záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet od momentu převzetí Zboží z Vaší strany.
7.1.8. Dojde-li k výměně Zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového Zboží z Vaší strany.
7.1.9. Vaše práva z odpovědnosti za vady Zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud je neuplatníte v záruční době. Avšak práva z odpovědnosti za vady u Zboží, které se rychle kazí, musíte uplatnit nejpozději v den následující po koupi, jinak Vaše práva zaniknou.
 
7.2 Prodané Zboží má vady, není-li v souladu s dohodnutými požadavky a všeobecnými požadavky podle bodů výše nebo pokud jeho používání znemožňují nebo omezují práva třetí osoby včetně práv duševního vlastnictví. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí náhodné zkázy a náhodného zhoršení a ztráty Zboží dle bodu 8 Podmínek je Zboží bez vad, zejména, že:
     a) odpovídá popisu, druhu, množství a kvalitě a má vlastnosti, které jsme si s Vámi dohodli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme při popisu Zboží uvedli, případně takové, které lze vzhledem k povaze Zboží rozumně očekávat;
     b) je vhodný pro účely, které jsme uvedli nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé a je funkční;
     c) vyznačuje se vymezenou schopností fungovat s hardwarem nebo softwarem, se kterým se Zboží stejného druhu běžně používá, bez potřeby změny prodaného Zboží, hardwaru nebo softwaru (kompatibilita) a vymezenou schopností fungovat s hardwarem nebo softwarem odlišnými od těch, se kterými se Zboží stejného druhu běžně používá (interkompatibilita);
    d) je dodán s veškerým příslušenstvím a návody, je-li tak dohodnuto s Vámi ve Smlouvě; 
    e) jsou dodány aktualizace vymezené ve Smlouvě, pokud jde o Zboží s digitálními prvky.
 
7.3 Podmínky uplatnění práva z odpovědnosti za vady (reklamace) zvlášť pro Podnikatele
     7.3.1 Je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do 3 dnů od převzetí Zboží.
    7.3.2. Právo z odpovědnosti za jiné vady (skryté), jste povinen uplatnit způsobem dle bodu 7.5.1. níže bez zbytečného odkladu poté, co jste vadu na Zboží zjistili, nejpozději však do uplynutí záruční doby.
    7.3.3. Pokud je Vám Zboží doručeno v porušeném nebo poškozeném obalu nebo je zásilka zjevně příliš lehká, žádáme Vás, abyste takové Zboží od dopravní společnosti nepřebírali a abyste nám tuto skutečnost neprodleně oznámili na telefonním čísle +421 905 859 980 nebo e-mailem na info@crazypaws.eu. V případě zjištění zjevných vad (např. mechanického poškození) jste povinen bez zbytečného odkladu uplatnit reklamaci způsobem podle bodu 7.5.1. níže. K pozdější uplatněné reklamaci z důvodu zjevných vad na Zboží, včetně vady spočívající v neúplnosti Zboží, nebudeme přihlížet.
7.3.4. Záruka se vztahuje na všechny vady Zboží popsané v bodě 7.2.. a/nebo v rozporu s naším závazkem v bodě 7.1.1a. těchto Podmínek.
7.3.5. Nejste oprávněni uplatnit si právo z odpovědnosti za vadu v případě, že za vady neodpovídáme ve smyslu bodu 7.1.5. těchto Podmínek nebo podle právní úpravy platné a účinné v době uzavření Smlouvy nebo jste-li o vadě věděli před převzetím Zboží, resp. jsme Vás na ni upozornili nebo Vám z toho důvodu byla poskytnuta přiměřená sleva z Ceny Zboží.
 
7.4 Podmínky uplatnění práva z odpovědnosti za vady (reklamace) zvlášť pro Spotřebitele
7.4.1. Máte nárok uplatnit Vaše práva z odpovědnosti za vady, které se vyskytnou při převzatém Zboží ve lhůtě 2 měsíců od zjištění vady, nejpozději však do 24 měsíců od dodání. poskytovat nepřetržitě během dohodnuté doby, odpovídáme za každou vadu digitálního obsahu nebo digitální služby, která se vyskytne nebo projeví během celé dohodnuté doby, nejméně však po dobu 2 let od dodání Zboží s digitálními prvky.
7.4.2 Pokud je Vám Zboží dodáno v porušeném nebo poškozeném obalu nebo je zásilka zjevně příliš lehká, doporučujeme Vám, abyste takové Zboží od dopravní společnosti nepřebírali a abyste nám tuto skutečnost neprodleně oznámili na telefonním čísle +421 905 859 980 nebo e- mailem na info@crazypaws.eu. Rozhodnete-li se takovou zásilku probrat, je nutné v přítomnosti dopravce zásilku zkontrolovat a ujistit se, že nechybí žádné položky Zboží a že jsou všechny položky Zboží v pořádku. Pokud zjistíte, při kontrole zásilky podle předchozí věty, že stav nebo počet položek objednaného Zboží není v souladu s tím, co jste si objednali, doporučujeme Vám sepsat s dopravcem Zápis o poškození zásilky nebo vytknout takový nedostatek v předávacím protokolu dopravce.
7.4.3 V případě dodatečného zjištění zjevných vad po převzetí Zboží (např. mechanického poškození, chybějící Zboží nebo jeho položky, nesprávné Zboží nebo jeho položky) Vás žádáme bez zbytečného odkladu uplatnit reklamaci způsobem podle bodu 7.5.1. níže. Později uplatněnou reklamaci z důvodu zjevných vad na Zboží, včetně vady spočívající v neúplnosti Zboží, jsme oprávněni odmítnout.
7.4.4. Nejste oprávněni uplatnit právo z odpovědnosti za vady v případě, že za vady neodpovídáme ve smyslu bodu 7.1.6. těchto Podmínek nebo podle právní úpravy platné a účinné v době uzavření Smlouvy.
7.4.5. Právo z odpovědnosti za vady, jste oprávněn uplatnit způsobem dle bodu 7.5.1. a ve lhůtě uvedené v bodě 7.4.1 těchto Podmínek.

 

7.5 Uplatnění práva z odpovědnosti za vady (reklamace)
7.5.1. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména nebude-li splněna některá z podmínek dle bodu 7.1, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z odpovědnosti za vady (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu, či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajích, případně osobně na Naší provozovně/ích, jejichž seznam je dostupný na našem webovém sídle. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2. 1 těchto Podmínek.
7.5.2 Ve Vašem oznámení, kterým si uplatňujete reklamaci uveďte především popis vady Zboží a Vaše identifikační údaje, včetně e-mailu, na který máte zájem obdržet vyrozumění o způsobu vyřízení reklamace, a také uveďte, který z nároků z odpovědnosti za vady, specifikovaných v bodě .7.6.3. až .6.8., si uplatňujete.
7.5.3. Při uplatnění reklamace nám předložte také doklad o koupi Zboží (fakturu), a to za účelem prokázání jeho koupě u Nás, jinak nejsme povinni Vaši reklamaci uznat.
7.5.4. Za den uplatnění reklamace považujeme den doručení vadného Zboží spolu s příslušnými doklady (dle bodu 7.5.3). V případě, že je Vaše podání, kterým si uplatňujete reklamaci, neúplné (zejména nečitelné, nejasné, nesrozumitelné, neobsahuje požadované dokumenty apod.), písemně, zejména e-mailem, si od Vás vyžádáme doplnění podané reklamace. V tomto případě reklamační řízení začíná v den doručení Vašeho doplněného podání.
7.5.5. Když nám bude doručena Vaše reklamace nebo Vaše doplnění podané reklamace, tak Vám neprodleně vystavíme písemné potvrzení o přijetí reklamace, resp. potvrzení o vytčení vady. V potvrzení uvedeme nejkratší možnou lhůtu určenou dle bodu 7.6.1., ve které odstraníme vytčenou vadu Zboží.
7.5.6. Pokud nedoplníte podanou reklamaci ve smyslu bodu 7.5.4. tohoto článku bez zbytečného odkladu, nejpozději do 10 dnů ode dne doručení Naší výzvy dle bodu 7.5.4. tohoto článku, budeme považovat Vaše podání za neopodstatněné a pokud jsou požadovány chybějící informace, k jejichž doplnění jste byli vyzváni, nezbytné pro vyřízení reklamace, můžeme rozhodnout, že se takovou neúplnou reklamací nebudeme zabývat.
 
7.6. Vyřízení reklamace
7.6.1. Na základě Vašeho rozhodnutí, který ze způsobů odstranění vady specifikovaných v bodě 7.6.3. a 7.6.4. až 7.6.8 uplatňujete, vadu odstraníme v přiměřené lhůtě, kterou potřebujeme k posouzení vady ak opravě nebo výměně věci s přihlédnutím k povaze věci a povaze a závažnosti vady, a která nepřesáhne více než 30 dnů ode dne uplatnění Vaší reklamace, resp. ode dne vytčení vady. Spotřebitelskou záruku podle § 626 občianskeho zákonníka  neposkytujeme. Vámi zvolený způsob odstranění vady nejsme povinni akceptovat, pokud Vámi zvolený způsob není možný nebo by nám způsobil nepřiměřené náklady s přihlédnutím k Ceně Zboží a závažnosti vady.
7.6.2. Pouze ve výjimečných případech az objektivních důvodů můžeme lhůtu pro odstranění vady uvedenou v potvrzení o přijetí vytknutí vady prodloužit o nejhezčí dobu potřebnou k odstranění vady. O takovém prodloužení lhůty pro odstranění vady Vás písemně informujeme.
7.6.3. Pokud se jedná o vadu, kterou můžeme odstranit její opravou, máte právo, aby byla vada bezplatně, včas a řádně opravena na Naše náklady.
7.6.4. Namísto odstranění vady její opravou můžete požadovat výměnu Zboží.
7.6.5. Namísto odstranění vady Zboží její opravou můžeme vždy vyměnit vadné Zboží za bezvadné, pokud Vám to nezpůsobí závažné potíže.
7.6.6. Po uplynutí lhůty pro odstranění vady máte právo na přiměřenou slevu z Ceny Zboží nebo můžete odstoupit od Smlouvy. Stejná práva máte také iv případech, pokud vadu neopravíme nebo Zboží nevyměníme, odmítneme opravit nebo vyměnit Zboží z důvodu, že oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by vyžadovaly nepřiměřené náklady, Zboží má nadále stejné vady navzdory jeho opravě nebo výměně nebo Vás informujeme o tom, že vadu nelze opravit nebo Zboží vyměnit v přiměřené lhůtě nebo aniž bychom Vám způsobili závažné potíže. Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty prodaného Zboží a hodnoty, kterou by Zboží mělo, pokud by bylo bez vad. Kupní cenu nebo vyplacení slevy z kupní ceny Vám vyplatíme stejným způsobem, jaký jste použili při úhradě kupní ceny, pokud se výslovně nedohodneme na jiném způsobu úhrady. Všechny náklady spojené s úhradou hradíme My.
Od Smlouvy podle bodu 7.6.6 nemůžete odstoupit, pokud jste se spolupodíleli na vzniku vady nebo je-li vada zanedbatelná. Pokud se Smlouva týká více Zboží, můžete odstoupit o Smlouvy pouze ve vztahu k vadnému Zboží. Ve vztahu k ostatním Zbožím můžete odstoupit od Smlouvy, jen pokud nelze důvodně očekávat, že budete mít zájem ponechat si ostatní Zboží bez vadného Zboží.
7.6.7. Pokud se jedná o vadu Zboží, kterou nelze odstranit a která brání tomu, abyste Zboží mohli řádně užívat jako Zboží bez vady, máte právo na výměnu Zboží nebo máte právo od Smlouvy odstoupit. Stejná práva Vám přísluší, jde-li sice o odstranitelné vady, ale nemůžete pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad Zboží řádně užívat.
7.6.8. Vaši reklamaci, resp. vytčení vady vyřídíme předáním opraveného Zboží, výměnou Zboží, vyplacením přiměřené slevy z Ceny Zboží nebo písemným odůvodněným odmítnutím odpovědnosti za vady, tedy odmítnutím Vaší reklamace.
7.7. Jste-li Spotřebitelem, Uplatnění práv z odpovědnosti za vady Zboží se řídí ustanovením § 619 a násl. Občianskeho zákonníka a Zákonom na ochranu spotrebiteľa. čj. 108/2024 Z.z..“).
7.8. Odmítneme-li odpovědnost za vady, respektive odmítneme Vaši reklamaci, máte právo obrátit se na akreditovanou osobu, autorizovanou osobu nebo notifikovanou osobu (např. znalec, autorizovaná, akreditovaná nebo notifikovaná osoba, autorizovaný servis, vědecká instituce apod.), aby Vám poskytla znalecký posudek nebo odborné stanovisko, kterým prokážete Naši odpovědnost za vady Zboží.
7.9. V případě, že prokážete naši zodpovědnost za vady Zboží dle bodu 7.8. máte možnost nám vady Zboží opakovaně vytknout, přičemž platí, že tuto zodpovědnost nemůžeme odmítnout a tedy budeme povinni za opětovně zabývat Vaší reklamací.
7.10. Náklady související se získáním znaleckého posudku nebo odborného stanoviska podle bodu 7.8. těchto Podmínek snášíme My, avšak musíte si je u Nás uplatnit nejpozději do 2 měsíců od vyřízení opětovné reklamace.
7.11. Tímto jsme Vás řádně poučili o Vašich právech, souvisejících s uplatněním zodpovědnosti za případné vady Zboží. Uzavřením Smlouvy potvrzujete, že jste měli možnost v předstihu a řádně si přečíst podmínky reklamace Zboží a rozumíte jim.
 

 

Příloha č. 1 - Formulář pro reklamaci

Adresát:               ANIMALIS s.r.o.
Sídlo: Jabloňová 19, 900 42 Dunajská Lužná, Slovenská republika
Korešpondenční adresa a show room: Hlavná 1666, 900 41 Rovinka
IČO: 48051799
DIČ: 2120006669
IČ DPH: SK2120006669
Zápis: v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 131443/B
Telefón: +421 905 859 980
IBAN pre bezhotovostné platby: SK17 0900 0000 0051 9181 8288
BIC (SWIFT): GIBASKBX
 

Uplatnení reklamace

Vyplní Spotřbitel

Jméno a příjmeni:

 

Adresa bydliště:

 

Vyplní Podnikatel – fyzická osoba

Obchodní jméno:

 

Adresa bydliště/ Sídlo:

 

IČO/Zápis

 

Vyplní Podnikatel – právnická osoba

Obchodní jméno:

 

Sídlo právnické osoby:

 

IČO/údaj o zápise v Obchodnom registri:

 

Jméno a příjmení osoby, ktorá koná jménem Podnikatele – právnické osoby/funkce

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktúry:

 

Dátum objednaní:

 

Dátum převzetí tovaru:

 

Zboží,  které je reklamované (název a kód):

 

Popis a rozsah vad zboží:

 

Jako zákazník prodávajúciho požaduji, aby moja reklamace bola vyřízená nasledujícímm spůsobem:

 

Přeji si vrátit peníze na bankovní účet (IBAN)/jiným spůsobem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Přílohy:

Dátum:

Podpis: